شرح وظايف :
يكي از سياستهاي جاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي ، اعتباربخشي است كه به منظور ارتقاء دانشگاههاي علوم پزشكي صورت ميپذيرد. واحد ارزيابي دروني در راستاي سياست هاي كلان وزارت متبوع و دانشگاه در سالهاي اخير به منظور بهبود وضع موجود و ارتقاء كيفيت آموزش با بهرهگيري از ديدگاه هاي اعضاء محترم هيئت علمي و صاحبنظران آموزشي وظيفه هدايت فرآيند ارزيابي دروني برنامههاي آموزشي را با مشاركت و همكاري دفاتر توسعه آموزش دانشكدهها و اعضاء هيئت علمي گروههاي آموزشي عهدهدار بوده است. به طور كل وظيفه اين واحد انجام ارزيابي و اعتباربخشي گروههاي آموزشي، برنامههاي آموزشي و و ساير فرآيندهاي مرتبط با آموزش است.
فرآيند ارزيابي دروني مشتمل بر مراحل زير است:
گام اول: معرفي ارزشيابي دروني (آشنايي اعضاء هيئت علمي با ارزشيابي دروني)
گام دوم: تشكيل كميته ارزشيابي دروني در گروههاي آموزشي
گام سوم: تدوين يا تصريح رسالت و اهداف آموزشي
گام چهارم: تعيين حوزههاي ارزشيابي و ملاكهاي هريك از آنها
گام پنجم: تعيين وضعيت مطلوب متناسب با هر يك از ملاكها
گام ششم: تعيين روشهاي جمعآوري دادهها و تدوين ابزار اندازهگيري
گام هفتم: جمعآوري، تحليل و تفسير دادهها
گام هشتم: تهيه گزارش مقدماتي و بحث در خصوص دادهها
گام نهم: تهيه گزارش نهايي و ارائه پيشنهادها
گام دهم: پيگيري نتايج
فرآيند انجام كار:
· صدور ابلاغ براي اعضاي گروه
· صدور ابلاغ براي يك دانشجو به عنوان نماينده دانشجويان
· صدور ابلاغ براي يك نفرازكارمندان به عنوان نماينده پرسنل
· برگزاري جلسه توجيهي به منظور آشنا نمودن اعضاء
· تشكيل شورا متشكل از مديران گروه ،نماينده دانشجويان و نماينده كاركنان
· انجام ارزيابي دروني
· صدور گواهي براي اعضا ء شركت كننده در فرآيند