این مجموعه در برگیرنده بیش از17000 عنوان مجله از موضوعات مختلف است فلذا پوشش مجلات آن تقریبا دو برابر web of science  بوده و به همین علت گزارش استنادات و ارجاعات به دست آمده از آن دقیق تر است. جالب این است که مجموعه scopus  در بر گیرنده تمامی مجلات ایندکس شده در مدلاین است و به عبارت دیگر 100% مقالات مدلاین را در بر می گیرد

 

 آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی

در عصر اطلاعات و جهانی که هر گونه توسعه منوط به دستیابی مستمر و علمی به اطلاعات است ، ساماندهی و پردازش اطلاعات و مقالات علمی منتشر شده در نشریات علمی-پژوهشی اهمیتی خاص یافته است . بر این اساس جهاد دانشگاهی در تاریخ 16 مرداد 1383 اقدام به افتتاح مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی نمود. اهداف تاسیس این مرکز آنچنان که در اساسنامه آن آمده است “ترویج و اشاعه اطلاعات علمی ، گسترش و ارتقاء خدمات اطلاع رسانی به محققان ، سرعت بخشیدن به کاوش های علمی و افزایش اثر بخشی تحقیقات در کشور است”.

 

 

 

 

 

 

 

 

:

 

آشنایی با بانک های اطلاعاتی تمام متن

scapusبانک اطلاعاتی

مجموعه بانک اطلاعاتی scopus از مجموعه بانک های

استنادی علوم است که توسط شرکت Elsevier  منتشر می

شود و پس از web of science  که توسط ISI تولید می

شود،دومین نمایه استنادی علوم محسوب می گردد . منظور

از نمایه نامه استنادی علوم ، بانک اطلاعاتی است که علاوه

 بر چکیده مقالات ، دارای فهرست رفرانس ها(منابع) هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد ارجاعات (استنادات با citation  ها) به هر مقاله را فراهم می کند. بدین ترتیب می توان دریافت هر مقاله در این مجموعه ، تاکنون چندین بار مورد ارجاع و استناد توسط سایر مقالات قرار گرفته است و یا به عبارت دیگر چندین بارتوسط سایر مقالات مورد رفرانس واقع شده است که این خود می تواند شاخصی از کیفیت مقاله باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بروشور آموزشی کتابخانه دانشکده بهداشت و تغذیه

 

مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی تحت نظارت شورای علمی ، خدمات خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.SID.ir به عنوان بانک اطلاعات علمی کشور و در آینده نزدیک در سطح منطقه ارائه می دهد و تلاش نموده از تجربه های مشابه در داخل و خارج از کشور جهت بهبود ، روزآمدی و جامعیت اطلاعات استفاده کند.

خدمات عمده پایگاه

جستجو و ارائه مقالات نشریات علمی – پژوهشی کشور

–          دسترسی به متن کامل (Full text) مقالات

–          معرفی و ارائه مقالات نشریات ایرانی نمایه شده در ISI

–          دسترسی به مجموعه مقالات محققان ایرانی چاپ شده در نشریات بین المللی

–          سرویس گزارش های استنادی نشریات علمی – پژوهشی کشور(jcr) از طریق شاخص تاثیر(Impact Factor) و شاخص آنی (Indec immediacy)

–          معرفی نشریات و نویسندگان مقالات پر استناد

–          سرویس ارسال الکترونیکی مقالات(  (online submissionورهگیری پیشرفت کار تو سط نویسندگان

–          خدمات دیگر

پایگاه SID  به ارتباط دو سویه با محققان ، پژوهشگران و اصحاب نشریات علمی – پژوهشی اعتقاد راسخ دارد و بر این اساس آخرین فعالیت های پایگاه را در معرض دید و نقد صاحب نظران قرار می دهد.

 

 

 

 

 

 SID  عبارتند از: